ATTENTION !!!

Monday, May 25, 2009

Busana PSF BOUTIQUE

(Post: Bahasa Melayu)
"Mengenai kebanyakan tudungnya menjadi intipan golongan ternama, beliau akui ada tudung yang mencecah harga sehingga RM550, namun ia mengutamakan sulaman, manik dan kemasan tersendiri yang sukar diperoleh di tempat lain."

Citarasa seseorang menerusi penampilan dalam berbusana Muslimah sering mencetuskan penampilan menarik.

Sesuai dengan elemen bertudung masa kini yang mengalami perubahan dari pelbagai segi, baik pakaian mahupun lakaran tudung dihiasi pelbagai sulaman memberikan kelainan kepada pemakai.

Sesuai dengan kehendak ramai dan terkini, pembaharuan dalam rekaan yang semakin bersifat eksklusif memberi definisi tersendiri kepada si pemakai yang bijak mengolah busana tradisi yang diselarikan dengan olahan moden kontemporari.

PSF Boutique & Gift Shop Sdn Bhd, milik Puan Sri Faridah Idris adalah satu daripada butik yang semakin mengukir nama dalam industri busana Muslimah tanah air apabila sering muncul dengan kolaborasi tudung dan pakaian tersendiri.

"Garapan idea dalam penciptaan busana Muslimah yang kami cetuskan tentunya mencari ciri yang sesuai dengan tuntutan syariat. Ia sekali gus mencerminkan pemakaiannya yang sopan selain turut mengetengahkan bentuk busananya yang mengagumkan."

"Kebanyakan pereka mengambil kira pelbagai aspek termasuk rekaan semasa yang digemari selain selalu menggali idea terbaik dan terkini untuk dikemukakan kepada penggemar. Cita rasa mereka penting diambil kira kerana penggemar adalah keutamaan kami," katanya.

Dari aspek tudung atau selendang yang dihidangkan kepada khalayak katanya, pelbagai kategori tudung yang diutarakan dengan hasrat memberi kelainan kepada penciptaan yang segar dan pengguna boleh memilih yang terbaik.

Menurutnya, kepelbagaian bentuk tudung atau selendang rekaan butiknya itu terdiri daripada pelbagai jenis.

Antara yang sering diintip pelanggan dan penggemar setianya adalah tudung permaisuri, tiara, benazir, tudung manik, sulam, selendang pengantin atau labuh (untuk umrah iaitu bentuk tiga dalam satu).

"Sebenarnya, tudung atau selendang sedemikian bukan hanya diolah buat golongan tertentu sebaliknya sesiapa saja boleh memilikinya. Mereka yang bakal melangsungkan perkahwinan juga boleh memanfaatkannya kerana keistimewaan tudung berkenaan sebagai sesuatu yang indah untuk kenangan sepanjang hayat," katanya.

Faridah akui, ada kalanya pelanggan sukar mengenakan tudung menarik dengan pesona pakaian yang mampu menyerlah kecantikan sebenar kerana tidak punya kepakaran dalam menyempurnakan cara bertudung.

Untuk itu katanya, butik berkenaan turut melantik perunding imej bagi membantu mereka yang ingin tampil menawan.

"Kreativiti dalam seni bertudung boleh dipelajari. Mungkin nampak sukar untuk bertudung cantik pada mulanya, namun cara yang betul dan keberanian untuk mencuba adalah kekuatan tersendiri dalam membantu seseorang tampil bergaya," katanya.

INFO:
PSF Boutique & Gift Shop Sdn Bhd
Lokasi: 39 Jalan Tun Mohd Fuad 3, Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur

Telefon: 03-77279068 / 019-2667618

Sumber: myMetro
Foto:
web PSF Boutique

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::