ATTENTION !!!

Friday, May 20, 2011

Rangkaian Kedai Emas Rosst Jewels

(Post: Bahasa Melayu)
" ROSST Jewels (M) Sdn Bhd, syarikat Bumiputera yang mengendalikan rangkaian Kedai Emas Rosst Jewels komited untuk menyediakan lebih banyak peluang pekerjaan apabila merancang membuka 10 lagi cawangannya dalam tempoh dua hingga tiga tahun akan datang. "

Pengarah Urusannya, Mohammad Ruslan Mat Ramle berkata, setakat ini terdapat lima cawangan Rosst Jewels dan pihaknya memperuntukkan lebih kurang RM250,000 untuk membuka setiap satu cawangan baru dan ia tidak termasuk kos barangan.

Katanya, setiap cawangan selalunya memerlukan 10 kakitangan dan ia bergantung kepada saiz serta lokasi cawangan terbabit, namun lebih penting pihaknya akan memberi latihan serta bimbingan kepada pekerjanya mengenai emas dengan lebih terperinci.

"Kami memang akan melatih pekerja supaya mereka mahir mengenai jual beli emas dan paling penting selain mendapat pengalaman kami juga menyokong mereka yang ingin membuka kedai emas sendiri dan setakat ini sudah ada empat usahawan yang dibangunkan Rosst Jewels menerusi kakitangan kami sendiri."

"Mengenai cawangan baru, kami masih mengkaji serta memilih lokasi yang strategik, namun mengikut perancangan ia masih di sekitar Lembah Klang," katanya.

Menurutnya, sebagai menghargai pelanggan, Rosst Jewels juga selalu mengadakan jualan promosi sepanjang tahun dengan memberi harga yang sangat berpatutan kepada mereka yang ingin mendapatkan barang kemas.

Mohammad berkata, selain menjual semua jenis emas, berlian dan emas putih pihaknya turut menyediakan perkhidmatan membeli emas, surat pajak, menerima tempahan, cuci serta membaiki.

"Rosst Jewels juga sudah menjadi tempat utama untuk pelanggan yang ingin menjual atau menggadai barang kemas mereka untuk mendapatkan wang dan secara tidak langsung kami juga membantu mereka yang dalam kesusahan."

"Selain itu, kami juga merancang untuk mengadakan kelas bagi membangunkan usahawan emas dan bersedia berganding bahu dengan mana-mana badan seperti PUNB dan Mara bagi menghulurkan khidmat serta pengalaman dalam perniagaan emas," katanya.

Sumber: myMetro

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::