ATTENTION !!!

Tuesday, December 22, 2009

Butik Red Glow

(Post: Bahasa Melayu)
"Sungguhpun rekaan baju yang ditampilkan agak ringkas, sekiranya kena dengan pemilihan fabrik, corak hiasan serta kemasan, penampilan pemakainya tampak lebih menyerlah."

"Penggunaan kain yang bersesuaian serta hiasan digunakan dalam setiap rekaan adalah sangat penting."

"Selain itu, corak yang tidak keterlaluan saratnya memang digemari ramai selain dapat mengekalkan permintaan pengguna tanpa mengira usia," kata pemilik bersama butik Red Glow, Annur Najwa Azizan.

Ditemui di Shah Alam, Selangor, baru-baru ini, menurutnya, penggunaan kain crepe lembut tanpa corak paling mendapat sambutan untuk dijadikan baju kurung kerana keselesaannya.

"Kain sedemikian memang lembut dan tidak terlalu tebal justeru, ia bersesuaian dengan keadaan cuaca setempat. Apatah lagi, baju tradisional seperti kurung lazimnya dipakai untuk tempoh agak lama, misalnya sehari-harian khususnya ketika bekerja atau menghadiri pelbagai majlis."

"Selain itu, kain jacquard bercorak masih menjadi pilihan pengguna untuk dijadikan pakaian tradisional walaupun kini terdapat pelbagai pilihan."

"Rata-rata ramai yang memilih kain ini kerana ketahanannya manakala corak yang dihasilkan pula berlainan," katanya.

Untuk rekaan kebaya, kain sutera serat nanas digunakan bagi membentuk satu rekaan unik mengikut potongan badan individu tanpa mengira usia.

Dari segi kemasan, taburan batu swarovski dan renda antara hiasan utama koleksi baju yang diketengahkan butik berkenaan untuk menarik minat pelanggan.

"Setiap individu pasti berbeza kehendak dan permintaan dari segi berpakaian kerana masing-masing ada cita rasa tersendiri."

"Namun, kami memastikan rekaan yang dihasilkan tidak keterlaluan supaya ia boleh digayakan untuk pemakai pelbagai peringkat umur selain memberi tumpuan terhadap keselesaan pemakai."

"Tidak salah untuk meringkaskan gaya sekiranya dapat diseimbangkan dengan perhiasan sampingan untuk menaikkan seri penampilan."

"Inilah yang banyak kami utarakan kepada pelanggan supaya mereka tidak perlu banyak berhabis wang untuk kelihatan cantik dan bergaya," katanya.

Sumber: myMetro
Foto:
Red Glow

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::