ATTENTION !!!

Wednesday, May 6, 2009

YSA Wedding Consultant

(Post: Bahasa Melayu)
"Amir Firdaus bertuah mewarisi empayar perniagaan yang diasaskan ibunya, Mehran Sedit atau lebih mesra disapa, Kak Yan. Bagi Amir Firdaus, keringat ibu yang mengasaskan Yan Seri Andam dan membesarkan dirinya dan adik beradik lain tidak ternilai tetapi perlu dibalas."

Dulu Yan Seri Andam sekarang YSA Wedding Consultant Sdn Bhd. Begitulah cetusan penjenamaan semula yang dibawa Amir Firdaus Anoiar terhadap perniagaan yang diasaskan ibu lebih 20 tahun lalu.

Pada usia 24 tahun, Amir Firdaus Anoiar sudah menggalas cabaran besar sebagai Pengurus Operasi YSA Wedding Consultant Sdn Bhd.

Biarpun begitu, Amir Firdaus tidak pernah menganggap usia muda menjadi penghalang dalam menentukan hala tuju syarikat yang ditubuhkan pada 1985.

"Bagi saya, usia hanyalah angka. Sebaliknya, cara kita bekerja dan meyakinkan pelanggan terutama dalam soal idea serta komitmen diri menjadi penentu segala-galanya."

"Saya berkecimpung dalam kerja belakang tabir pengurusan perkahwinan sejak berusia 15 tahun. Ia mendedahkan saya banyak perkara baru dalam hidup," katanya yang membesar bersama empayar Yan Seri Andam.

Andai ibu sinonim dengan dunia andaman tradisional, Amir Firdaus pula tampil dengan aliran semasa iaitu mengkomersialkan Yan Seri Andam sebagai syarikat perancang perkahwinan.

Inovasi yang dibawa Amir Firdaus ada logiknya. Ini nyata membawa Yan Seri Andam ke lapangan baru serta bersaing dengan syarikat perkahwinan lain yang tampil dengan pelbagai konsep. Ini dilakukan bagi memastikan adanya kepelbagaian dan idea baru untuk pelanggan.

"Disebabkan itulah, kami menubuhkan YSA Events dan YSA Wedding Consultant Sdn Bhd yang memberi khidmat perancang perkahwinan 100 peratus. Bermula dengan pakej solekan, pakaian pengantin, pelamin hinggalah dekorasi majlis, katering serta kad jemputan," kata Amir Firdaus.

Sumber: Berita Harian Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::