ATTENTION !!!

Sunday, November 23, 2008

Kek Tamar Cik Wan

(Post: Bahasa Melayu)
"Kita semua sedia maklum bahawa buah kurma memang kaya dengan zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potasium, vitamin A dan C, namun kebanyakan kita tidak menjadikan memakan kurma sebagai amalan harian."

Populariti buah kurma terutama ketika bulan Ramadan mencetuskan idea kepada seorang pengusaha kek, Norrizan Alias, 40, untuk menghasilkan resipi kek kurma sebagai juadah yang sesuai dimakan sepanjang tahun.

Penghasilan kek kurma menggunakan lebih 90 peratus isi buah kurma yang diadun dengan sedikit tepung tanpa sebarang pengawet atau perasa tambahan. Dengan cara itu, ia tidak menjejaskan khasiat yang terkandung dalam setiap isi kurma sebaliknya sama seperti menikmati sebiji demi sebiji buah kurma.

Berikutan permintaan tinggi terhadap kek kurma terutama di kalangan umat Islam sepanjang bulan Syawal, Norrizan berusaha mengkomersialkan produk itu dengan nama Kek Tamar Cik Wan selepas berjaya mendapatkan pengiktirafan Logo Halal dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Beliau, yang juga pemilik Norrizan Bakers di Taman Len Seng, Petaling Jaya, berkata, idea mencipta resipi berkenaan tercetus selepas melihat kebanjiran pelbagai jenis kek di pasaran pada setiap kali musim perayaan, tetapi tiada satu kek pun yang mempunyai imej dan identiti umat Islam khususnya bersempena Aidilfitri.

Setakat ini, Norrizan Bakers hanya menyediakan kek kurma berdasarkan tempahan pelanggan sahaja bagi memastikan kualitinya sentiasa terpelihara dan tidak mudah diciplak pihak tidak bertanggungjawab.

CONTACT INFO:
Telefon: 019-3325564 (Norrizan)

Sumber: Utusan Malaysia Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::