ATTENTION !!!

Monday, May 10, 2010

Semburan Perangsang Tenaga

(Post: Bahasa Melayu)
" Fenomena cuaca panas yang membahang ketika ini secara tidak langsung mendorong ramai untuk menyejukkan diri dengan alat pendingin hawa. Sama ada di pejabat, rumah, pusat beli-belah atau restoran semuanya bagaikan tidak lengkap tanpa alat pendingin hawa. "

Namun mungkin tidak ramai yang sedar pendedahan terhadap alat itu boleh meninggalkan kesan pada kesihatan. Pendedahan kepada pendingin hawa dalam jangka masa yang panjang mengakibat seseorang berasa letih, lesu dan kurang bertenaga.

"Udara yang sejuk itu secara tidak langsung menegangkan urat-urat darah dan membuatkan mereka rasa kurang bermaya," kata Pengarah Urusan Malam Jumaat Marketing, Anuar Osman.

Apabila urat-urat itu semakin tegang, ia ia akan menyebabkan tekanan dan kesakitan pada badan. Kesannya, rutin harian seseorang terjejas dan mengganggu prestasi mereka.

Bagaimanakah untuk mengembalikan tenaga yang hilang itu?

Menurut Anuar, masalah tersebut dapat dibantu dengan produk terbaru keluaran syarikatnya iaitu Malam Jumaat.

Malam Jumaat adalah sejenis produk penambah tenaga. Masalah tersebut lazimnya dihadapi oleh semua lapisan masyarakat tanpa mengira usia.

Produk kesihatan yang berasaskan herba itu dihasilkan dengan gabungan perubatan tradisional tetapi menggunakan teknologi yang moden.

"Selain menambah tenaga, penggunaan produk terbaru ini juga boleh membantu mengerat hubungan suami isteri. Suami isteri yang kelesuan sejurus kembali dari tempat kerja besar kemungkinan tidak begitu berminat melakukan hubungan intim bersama pasangan mereka."

"Dengan adanya Malam Jumaat, mereka tidak perlu bimbang. Bahan-bahan asli yang diadun dalam bentuk semburan itu dapat membantu melancarkan aliran darah, mengatasi keletihan dan memulihkan tenaga," kata Anuar yang menjalankan perniagaan itu bersama rakan-rakannya sejak Mac lalu di Ara Damansara, Selangor.

Produk yang didatangkan dalam dua jenis iaitu Malam Jumaat untuk lelaki dan Malam Jumaat untuk wanita itu dijamin seratus peratus diperbuat daripada herba. Ia juga tidak mengundang sebarang kesan sampingan kepada badan seseorang.

Bercerita lanjut mengenai pelancaran produk baru itu Anuar berkata, idea memperkenalkan produk perangsang tenaga itu tercetus melalui perbincangan bersama seorang rakan lamanya.

Rakan tersebut yang peka terhadap kesan alat pendingin hawa kepada kesihatan telah memberi galakan kepada Anuar untuk menghasilkan produk Malam Jumaat.

Beliau yang mempunyai pengalaman luas dalam industri kecantikan dan kosmetik wanita tertarik dengan idea tersebut. Anuar kemudiannya memulakan kerja-kerja penyelidikan dan pembangunan (R&D) produk tersebut.

"Kami membuat penyelidikan dan pembangunan selama setahun sebelum memperkenalkan produk itu ke pasaran," jelas Anuar yang membuat penyelidikan selama setahun sebelum mengambil keputusan untuk memasarkan produk tersebut.

Mengapakah produk tersebut dinamakan Malam Jumaat?

Menurut anak kelahiran Kuala Kangsar, Perak itu malam Jumaat menurut kefahaman masyarakat Islam adalah malam yang penuh dengan kemuliaan untuk meningkatkan ibadah.

Produk itu menurut Anuar, sesuai untuk semua lapisan masyarakat. Kepada mereka yang kurang bersenam, Malam Jumaat sesuai digunakan bagi merangsang tenaga.

Bagaimanakah cara menggunakannya?

Hanya semburkan cecair itu di bawah lidah dua kali sehari. Selain pasangan suami isteri, para pelajar yang sering keletihan juga digalakkan mencuba produk itu untuk lebih bertenaga dan fokus kepada pelajaran.

Tambah Anuar, penyembur berona hitam dan biru itu juga mudah dibawa kemana-mana.

"Penyembur berona hitam dan biru ini mudah dibawa ke mana-mana dan digunakan," katanya.

Produk penambah tenaga itu dijual pada harga RM39.90 di Semenanjung Malaysia dan RM42.30 di Sabah dan Sarawak. Untuk keterangan lanjut, hubungi talian 03-78426678.

Sumber: Kosmo! Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::