ATTENTION !!!

Sunday, September 6, 2009

Koleksi Idaman Hawa

(Post: Bahasa Melayu)
"Suntikan tradisional yang disatukan dengan elemen kontemporari dalam rekaan, kini menjadi pilihan kebanyakan pereka fesyen pereka hari ini. Rekaan seperti itu bukan saja mampu menampilkan keanggunan, tetapi turut mengekalkan kesopanan dan menyerlahkan keayuan si pemakainya."

Lebih-lebih lagi, jika rekaan itu diselarikan dengan gaya Muslimah yang didatangkan lengkap bersama pemakaian tudung dalam gaya ikatan berseni. Gabungan itu menjadikan penampilan lebih cantik, kemas dan menarik.

Meneruskan tradisi dan memenuhi cita rasa penggemar fesyen busana Muslimah, pereka dan pemborong pakaian koleksi busana Muslimah dan Tudung, Idaman Hawa Sdn Bhd, Jeffrey Arazmi Mokhtar, menampilkan beberapa koleksi terkini rekaan kontemporari yang sesuai untuk digayakan pada hari lebaran.

Walaupun perincian ditampilkan sederhana, koleksi rekaan tetap menambat hati.

Keindahan busana tampak lebih menarik apabila Jeffrey menggunakan fabrik lembut berkualiti tinggi, khususnya sifon sutera dalam rekaan, sekali gus menjadikan busana itu tampak lembut beralun dan cantik tersarung pada tubuh.

Pilihan warna juga tidak menghampakan daripada rona lembut hinggalah yang cerah.

Jeffery berkata, untuk koleksi terkini ciri potongan bias dikekalkan supaya si pemakai tampak lebih rapi dan selesa apabila menggayakan.

Potongan bias longgar diketengahkan sesuai sekali bagi penggemar fesyen busana Muslimah yang lazimnya tidak suka menunjukkan susuk tubuh.

Untuk memberikan lebih daya tarikan ada di antara busana menampilkan lipatan lisu pada bahagian depan. Kelainan yang diilhamkan itu mampu menyerlahkan gaya feminin dan kelembutan si pemakai.

Antara gaya koleksi pilihan ialah jubah dwi lapis yang sudah sinonim dengan pereka itu. Penggunaan fabrik sifon untuk rekaan gaya jubah itu ternyata padan sekali kerana ia menyerlahkan elemen lebih kemas dan anggun.

Tanpa menggunakan fabrik yang bercorak keterlaluan, koleksi rekaan itu tetap menarik untuk digayakan. Untuk menonjolkan gaya kewanitaan, tambahan butang pada bahagian depan baju dan lengan yang bercerut kemas turut ditampilkan.

"Gaya rekaan jubah seperti itu sebelum ini sudah pun ditampilkan sejak beberapa tahun lalu. Memandangkan kebanyakan penggemar busana Muslimah amat menggemari gaya seperti itu, saya tampilkan sekali lagi, tetapi dengan gaya lebih segar dan membawa beberapa sedikit pembaharuan."

"Untuk rekaan jubah kali ini kombinasi warna menjadi keutamaan supaya rekaan lebih ceria dan menarik. Bagi memastikan gaya lebih anggun, saya turut memperkenalkan beberapa gaya koleksi tudung yang lebih menarik dan sesuai digandingkan dengan jubah," katanya.

Koleksi lain ialah gaya potongan seperti kebaya yang turut menampilkan perincian sederhana dan menggunakan pilihan fabrik polos.

Gaya seperti itu sebenarnya amat sesuai untuk yang bertudung kerana tidak kelihatan begitu serabut.

Jeffery berkata, melengkapkan koleksi busana yang sedia ada beberapa gaya koleksi tudung baru turut ditampilkan. Koleksi tudung ada yang menampilkan corak dan ada juga polos bagi memudahkan ia disuai padan dengan busana yang dipakai.

INFO:
Koleksi Idaman Hawa boleh didapati di Butik Orkid milik Norle Suhaimi

Lokasi: Butik Orkid terletak di tingkat bawah Tesco di Kajang, Selangor

Waktu operasi: 9.30 pagi hingga -10.30 malam

Khidmat: Pakaian busana muslimah & tudung

Harga baju: RM150 ke atas

Sumber: Berita Harian Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::