ATTENTION !!!

Friday, September 11, 2009

Buff - Penutup Kepala Pelbagai Guna

(Post: Bahasa Melayu)
"Produk kalis angin ini mampu melekat kemas di kepala selain mudah untuk dibersihkan, cepat kering dan tidak mudah berbau."

Kain penutup kepala serba guna Buff yang diperkenalkan oleh syarikat pengeluar, Original Buff S.A pada 1992 kini menjadi antara trend pakaian paling popular di kalangan ahli sukan dan rekreasi.

Di dalam rancangan realiti TV, Buff pernah dipakai oleh setiap peserta yang mengambil bahagian dan popularitinya bertambah apabila digayakan pelakon terkenal, Ewan McGregor bersama Charley Boorman sepanjang ekspedisi Long Way Down dari Scotland ke Afrika.

Penajaan Original Buff S.A dalam perlumbaan lasak terkemuka dunia seperti Siri Dunia Skyrunner dan Perlumbaan Lasak Altitud Tinggi turut menjadikannya fesyen yang semakin menjadi ikutan.

Kini pemakaian kain pelindung kepala yang dahulunya diperkenalkan untuk kegunaan penunggang motosikal berkuasa besar itu dipelbagaikan untuk pelbagai tujuan termasuk perlindungan angin, cuaca panas, sejuk dan debu.

Produk yang banyak merangkul anugerah antarabangsa itu kini semakin dikenali terutama di kalangan mereka yang aktif di dalam aktiviti lasak seperti pendakian, berbasikal, rekreasi hutan, selam skuba dan juga memancing.

Buff dihasil menggunakan gentian mikro polister lembut yang membolehkannya dipakai dengan gaya skaf, topi, bandana, topeng muka, pembalut leher dan pergelangan tangan.

Kain berbentuk tiub yang elastik itu juga mudah dilipat, dipintal dan diikat tanpa menjejaskan cengkaman atau luntur walaupun dipakai dalam jangka masa yang lama.

Pakar Produk Core Zone, Leong Dee Lu, selaku pengedar Buff di negara ini berkata, produk ringkas serba guna yang mudah dipakai dan dibawa itu semakin mendapat sambutan.

"Selain digunakan sebagai pelindung kepala ia juga berfungsi sebagai pengemas dan penutup rambut terutama di kalangan wanita."

Di pasaran, Buff didatangkan dalam beberapa rekaan seperti Original Buff, Slim Fit, Polar, Reflective dan Cyclone dengan pelbagai pilihan corak dan saiz.

Kelebihan lain termasuk perlindungan yang mampu menghalang 95 peratus pancaran ultra ungu.

Selain Original Buff yang berharga RM79, edisi khas National Geographic dan watak kartun Kukuxumusu dan Les Tres Bessones (bayi) kini boleh didapati pada harga RM85.

Sumber: Utusan Malaysia Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::