ATTENTION !!!

Monday, July 13, 2009

Aksesori Perhiasan Wanita

(Post: Bahasa Melayu)
"Unik dan eksotik. Ia menggambarkan betapa tersendirinya garapan idea cetusan CK Rahim Collections Sdn Bhd dalam setiap barangan aksesorinya."

Antara cetusan ilham yang mendapat tempat khususnya di kalangan wanita adalah ukiran haiwan comel berhias indah.

Menurut Pengarah Urusannya, Aripah Yahaya, wanita sememangnya menggemari rekaan unik dan berlainan daripada kelaziman.

Justeru, memenuhi kehendak wanita yang gemarkan penampilan sedemikian mendorongnya mereka cipta sesuatu daripada rekaan biasa sehinggalah rekaan memukau.

"Sebagai wanita, saya sendiri suka mengkaji kehendak kebanyakan golongan hawa untuk dilihat cantik dan menarik apabila setiap kali memakai kerongsang atau apa saja aksesori pelengkap."

Ada yang bercita rasa biasa dan tidak kurang juga yang sukakan sesuatu yang bercirikan kelainan."

"Berdasarkan kajian itu, ia membuatkan saya terfikir lakaran yang bukan saja terkini, tetapi penuh dengan tarikan," katanya yang membekalkan aksesori wanita dari Korea, China dan Taiwan menerusi operasi perniagaan di Jalan Masjid India, Kuala Lumpur.

Memiliki sembilan cawangan terutama di sekitar Lembah Klang, perniagaan secara borong mahupun runcit ini mengetengahkan pelbagai aksesori terpilih kepada mereka yang ingin dilihat penuh keanggunan.

Menyempurnakan gaya wanita yang anggun itu, dia bersama suami, Abd Rahim Ismail menyajikan sesuatu yang sofistikated buat wanita yang mementingkan kesempurnaan dalam gaya mereka.

"Kebanyakan aksesori ditawarkan pada harga patut yang menyebabkannya senang dijual," katanya.

Daripada harga semurah RM3 sehingga mencecah ribuan ringgit, dia mengakui wanita tetap mementingkan penampilan biarpun dalam kegawatan ekonomi.

Namun bagi yang kurang berkemampuan, tentunya mengambil kira pelbagai aspek.

"Untuk memenuhi cita rasa semua golongan terutama yang kurang mampu dari segi ekonomi, saya menghasilkan ciptaan berdasarkan aksesori eksklusif, tetapi diberi sentuhan ringkas yang mampu dimiliki," katanya.

CONTACT INFO:
Email: aripahyahya@yahoo.com

Sumber: myMetro
Foto: myMetro

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::