ATTENTION !!!

Tuesday, March 31, 2009

T-Shirt BrotherhoodArts

(Post: Bahasa Melayu)
"BrotherhoodArts bermula sebagai pengedar secara kecil-kecilan di rumah selepas melihat pasaran Indonesia yang banyak menggambarkan keindahan Islam melalui paparan ikon Islam pada baju-T."

Bijak mengolah idea berteras dua prinsip berkenaan menjadi titik mula kepada Anfaal Saari, 30, dan suami, Ammar Mohd Zain, 30, untuk menceburi bidang kreatif seterusnya mengedarkan baju-T bermotif abstrak khusus bagi remaja Islam.

"Semuanya bermula hanya dengan satu niat iaitu mengubah pandangan semua pihak terhadap Islam. Lantas idea itu kami zahirkan menggunakan medium pencetakan baju-T kerana ia mudah difahami dan boleh diperagakan apabila dipakai."

"Medium itu juga satu cabang kreatif yang selari dengan kemahiran dimiliki suami dan sepadan dengan keinginan kami untuk berinteraksi serta menyebarkan dakwah kepada kelompok sasaran melalui dunia penuh warna," katanya.

Menggunakan label BrotherhoodArts, jenama yang diketengahkan beridentitikan Islam itu mula dipasarkan di Internet sejak 2004 berkonsepkan small office/home office (SoHo).

Sehingga kini, BrotherhoodArts menawarkan 12 rekaan baju-T untuk remaja lelaki dan 13 rekaan lain untuk remaja perempuan.

Kelainan baju-T BrotherhoodArts adalah setiap rekaan motif ditawarkan di dalam satu warna saja manakala saiz bermula dari M hingga XXXL untuk perempuan dan M hingga XXL untuk lelaki.

Selain mengedarkan baju-T, BrotherhoodArts turut memasarkan kad doa dan penanda buku untuk dipasarkan pada bulan Ramadan.

BrotherhoodArts turut menghasilkan lencana butang (button badge) dengan paparan grafik berunsurkan Islam dan sarung lengan bersulam untuk Muslimah, sesuai dipakai bersama pakaian kasual dan ketika bersukan.

"Bagi mempelbagaikan produk, kami turut merancang untuk mengeluarkan pakaian kanak-kanak berimej grafik juga berunsurkan Islam serta membuka Butik BrotherhoodArts satu hari nanti."

CONTACT INFO:
Telefon: 019-2777202 (Ammar) atau 019-2227201 (Anfaal)

Email: brotherhood_arts@yahoo.com

Sumber: Berita Harian Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::