ATTENTION !!!

Tuesday, March 31, 2009

Bubu The Clown

(Post: Bahasa Melayu)
"Memang itu punca rezeki saya tetapi paling penting ialah mencapai kepuasan dalam setiap program yang saya hadiri."

Di dalam dunia badut tempatan, pasti nama Bubu cukup dikenali kerana kerap menjadi tetamu undangan majlis perasmian, parti, sambutan hari jadi atau aktiviti sekolah sekitar Lembah Klang, tetapi kadang kala langkahnya juga menjangkaui sempadan hingga ke Pahang.

Tidak ramai yang sanggup menjadikan kerjaya sebagai badut sebagai pekerjaan tetap sepenuh masa, tetapi badut Bubu atau nama sebenarnya Hassan Mamat, 34, tetap bersyukur kerana melalui cara itu beliau dapat menampung keluarga dan membesarkan anak-anak.

Bukannya tidak mahu mencuba pekerjaan lain, tetapi Bubu percaya itulah rezekinya kerana beliau sememangnya cukup berpengalaman dalam pahit maung mencari rezeki.

"Ia cukup mudah, jika kanak-kanak terhibur, mengambil bahagian dalam aktiviti yang saya buat, ia sudah memadai. Itu bermakna saya berjaya."

"Lebih tersentuh apabila penganjur atau tuan rumah mengucapkan syabas kerana ia sebenarnya satu penghargaan, pengiktirafan terhadap kemahiran diri. Sebab itu saya sentiasa berusaha belajar benda baru, tambah ilmu untuk pelbagaikan persembahan," katanya.

Kini, beliau berbangga dengan kerjanya sebagai badut sepenuh masa sejak 2003 kerana sudah mempunyai ramai pelanggan tetap.

Bubu juga sering menerima undangan di majlis perasmian, aktiviti di pusat beli belah, pesta atau majlis sambutan hari jadi yang dihadiri ramai kanak-kanak dan majlis perkahwinan.

Selain kemahiran menggubah belon, beliau turut berusaha mempelbagaikan persembahan termasuk pertunjukan silap mata membabitkan penyertaan kanak-kanak dan menjalankan aktiviti parti.

Sumber: Berita Harian Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::