ATTENTION !!!

Tuesday, February 8, 2011

Pembalut Coklat ChocWrap

(Post: Bahasa Melayu)
" Apa perasaan anda bila menerima sekotak coklat? Rasanya tiada siapa yang mampu menolaknya kerana keenakan coklat yang begitu istimewa, malah bagi penulis sendiri ia satu snek yang memberikan ketenangan dan membangkitkan perasaan teruja. "

Keterujaan itu pasti berganda apabila coklat yang diterima bukanlah dengan balutan biasa yang boleh dibeli di kedai, ia tertera nama anda. Malah mungkin foto anda juga.

Fenomena ini adalah satu inovasi yang diilhamkan oleh Yafidah Yahaya, 28, ketika mencari kelainan menggantikan bunga telur - pot pori yang sudah biasa diberi kepada tetamu yang hadir pada majlis kenduri kahwinnya sendiri.

"Ketika itu saya dan suami merancang apa yang istimewa untuk dijadikan buah tangan kepada tetamu di kenduri persandingan kami. Justeru idea untuk melahirkan coklat berpembalut sendiri adalah cadangan untuk diberikan kepada tetamu," jelas Yafidah.

Namun impian kedua mempelai tersebut ketika itu tidak dapat direalisasi kerana faktor kos penghasilannya yang tinggi.

"Bayangkan sekeping coklat bar berharga hampir RM3. Belum ditambah dengan kos reka bentuk dan cetak. Jadi kami memutuskan untuk membuat benda lain sebagai cenderahati kepada tetamu kami," singkap wanita kelahiran Bukit Mertajam, Pulau Pinang ini.

Namun impian tersebut tidak berakhir di situ, Yafidah tetap ingin merealisasikan impian bakal pengantin lain yang mahukan kelainan dalam majlis kenduri kahwin mereka.

Yafidah yakin ramai juga bakal pengantin yang mahu menghadiahkan sesuatu yang begitu bermakna buat tetamu yang hadir pada majlis perkahwinan mereka.

Yafidah juga tidak memandang ia sebagai satu pembaziran kerana bagi yang benar-benar menghargai sesuatu yang istimewa memang akan menyimpan walaupun pembalut coklat itu sahaja.

"Memang tidak dinafikan nilai sentimental itu bergantung kepada individu. Tapi yang pasti di pihak yang memberi itu memang amat berbesar hati memberi sesuatu yang lain dari yang lain," ujar pemegang ijazah multimedia kreatif dari Universiti Multimedia, Cyberjaya itu.

Sumber: Utusan Malaysia Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::