ATTENTION !!!

Tuesday, January 12, 2010

Spa Kamphora

(Post: Bahasa Melayu)
"Melayu asli serta iltizam mengekalkan rawatan itu daripada kepupusan, MYRES Enterprise mengambil inisiatif membuka francais spa Kamphora di Taman Dagang, Ampang."

Keunikan bauan kapur barus sememangnya menjadi pilihan masyarakat negara ini dan ia banyak digunakan dalam pelbagai acara sama ada keagamaan, perubatan mahupun untuk tujuan kecantikan.

Dibuka secara rasmi pada akhir Disember 2008, spa Kamphora adalah sebuah pusat penjagaan kesihatan dan rawatan berasaskan aromaterapi tradisional Melayu.

Selain menggunakan teknik rawatan berbeza, spa berkenaan juga hanya menggunakan bahan semula jadi seperti rempah ratus, herba dan bunga-bungaan tempatan yang diproses menjadi serbuk sebelum diadun bersama minyak kelapa dara sebagai ramuan utama dalam rawatan.

Di atas pelan, ruang seluas 1,700 kaki persegi itu tampak sempit, tetapi perunding spa, Shamil Yusoff dan rakan niaga yang bertindak sebagai pengarah, Mahmud Abu Bakar, nyata bijak mencipta tarikan tersendiri untuk dihadiahkan kepada pelanggan mereka.

Mereka bergabung idea untuk menghiasi ruang dalaman spa berkenaan supaya ia bukan saja menyerlahkan imej tersendiri malah pada masa sama, memberi keselesaan sepenuhnya kepada pengunjung.

Sudut rekaan dalaman spa itu mengetengahkan konsep moden kota dengan hiasan sederhana menggunakan warna latar seperti merah, coklat, hijau zaitun dan putih bagi menyerlahkan lagi suasana selesa bagaikan berada di ruang tamu rumah sendiri.

Tidak hairan jika nama sapa itu mula meniti di bibir penggemar rawatan spa di ibu negara kerana ia menjanjikan pengalaman rawatan kecantikan badan tradisional Melayu lengkap dalam suasana yang cukup mendamaikan.

Menurut Shamil, privasi pelanggan sememangnya menjadi keutamaan dan untuk itu, pihaknya menyediakan empat bilik rawatan dengan rekaan penuh elegan dalam suasana mendamaikan, bagi memberi ketenangan yang diperlukan pengunjung ketika menjalani rawatan kecantikan.

Spa berkenaan diwujudkan khas untuk memenuhi keperluan wanita kota hari ini dan ia menawarkan pakej lengkap daripada hujung rambut hingga ke kaki menerusi pelbagai program menarik yang disediakan dalam suasana rawatan yang penuh moden.

"Rawatan yang disediakan di spa ini mempunyai banyak perbezaan berbanding spa biasa. Kami mengetengahkan rawatan urutan tradisional Melayu menggunakan rangkaian minyak aromaterapi yang dihasilkan khas untuk memenuhi keperluan pelbagai jenis kulit pelanggan."

"Urutan berkenaan bukan saja membantu untuk menghilangkan lenguh dan meredakan tekanan pada badan tetapi istimewanya, ia membantu membuang angin yang tidak baik untuk kesihatan," katanya.

Shamil berkata, selain urutan badan, spa berkenaan menyediakan pakej mandian bunga serta rawatan wajah yang sememangnya mendapat sambutan hangat di kalangan pengunjungnya.

Masyarakat Melayu mempercayai mandian bunga dapat menaikkan seri wajah seseorang selain dapat membantu menjaga kecantikan kulit badan dan memulih kesegaran minda.

"Kami menyediakan tiga jenis mandian bunga iaitu Siram Bunga yang menggabungkan bunga-bungaan segar serta garam, Siram Ratus iaitu mandian herba yang menyegarkan serta Siram Puteri, mandian susu bersama bunga dan wangian harum."

"Andai berkunjung ke sini, pengunjung jangan ketinggalan mencuba mandian berkenaan kerana harganya memang berpatutan iaitu RM40 hingga RM50 saja bagi mandian selama 20 minit."

"Turut boleh dicuba ialah rawatan pupur wajah lengkap untuk pelanggan yang mempunyai kulit berminyak atau mengalami proses penuaan. Rawatan pupur ini dapat membantu membuang kekotoran dan kulit mati pada badan serta mengembalikan kesegarannya," katanya.

INFO Perkhidmatan:
* urutan badan, rawatan wajah dan mandi susu

* rawatan penjagaan badan tradisional seperti rawatan sakit badan, kulit kering, jerawat badan, ketegangan kulit, pemutihan kulit, pelangsingan badan, rawatan selepas bersalin serta kuku tangan dan kaki.

* pakej rawatan istimewa, Kamphora Puteri dan Kamphora Ratu Sehari untuk bakal pengantin - harga yang dikenakan amat berpatutan iaitu antara RM39 hingga RM260, bergantung pada pakej rawatan pilihan.

Waktu Operasi:
Setiap hari dari jam 10 pagi sehingga 9 malam. Jika ditempah secara berkumpulan, ia ditutup untuk kunjungan umum.

Sumber: myMetro

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::