ATTENTION !!!

Monday, December 14, 2009

Hilyah Islamic Designs

(Post: Bahasa Melayu)
"Mendapatkan baju-T yang bersesuaian serta menutup aurat pasti agak sukar kerana tidak ramai pengeluar yang menjadikan produk itu sebagai satu perniagaan."

Malah tidak dapat dinafikan kebanyakan baju-T kini mengikut fesyen semasa tetapi amat jarang rekaan yang dihasilkan memenuhi keperluan wanita Muslimah.

Bagi pemilik Hilyah Islamic Designs (Hilyah), Latifah Hussein, salah satu faktor untuk memulakan perniagaan berasaskan pakaian Muslimah adalah maklum balas daripada pelanggan terutama ibu bapa yang sukar mendapatkan baju-T rekaan Muslimah untuk anak mereka.

Dari situ, timbul minat untuk mengusahakan rangkaian produk pakaian Muslimah seperti diketengahkan syarikatnya itu.

"Saya suka melakukan sesuatu yang baru dan berlainan daripada orang lain. Tidak timbul banyak persaingan sekiranya menjalankan perniagaan berlainan daripada orang lain."

"Sebagai pengeluar tunggal, kita juga dapat memastikan kualiti barangan dihasilkan mengikut piawaian diingini," katanya lagi.

Pasangan ibu dan anak kini boleh mendapatkan baju-T Muslimah keluaran Hilyah yang diperbuat daripada 100 peratus kain kapas bagi memberi keselesaan maksimum kepada mereka.

"Kain yang digunakan tidak terlalu tebal dan mudah menyerap peluh dan ia amat sesuai digayakan dalam pelbagai keadaan cuaca," katanya.

Malah katanya, corak dihasilkan juga akan diubah dalam jangka masa tertentu memandangkan kepekaan pengguna terhadap fesyen terkini.

"Bagaimanapun, kebanyakan corak baju-T berkenaan lebih ringkas kerana benang kain yang diperlukan hanya akan dihasilkan sekiranya mempunyai tempahan."

"Kos pengeluaran juga akan meningkat sekiranya ditambah rekaan tertentu dan untuk mengelakkan perkara itu, Hilyah lebih mementingkan corak ringkas," katanya.

Di samping itu, setiap baju-T keluaran Hilyah mempunyai sulaman bunga dan perkataan di bahagian tepi baju setiap koleksi yang disampaikan sebagai mesej kepada pengguna secara tidak langsung.

"Selain berniaga, kami tidak lupa untuk beramal dan ini adalah cara digunakan untuk mengingatkan sesama Islam dalam menyumbang kepada perkembangan agama itu sendiri," katanya.

Sumber: myMetro
Foto:
Hilyah

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::