ATTENTION !!!

Tuesday, August 25, 2009

Produk Penjagaan Rambut PUREOLOGY

(Post: Bahasa Melayu)
"Pureology juga adalah jenama profesional pertama yang memenuhi keperluan penggaya rambut dan klien mereka dari segi produk berasaskan bahan semula jadi."

Produk penjagaan rambut biasa di pasaran tidak mungkin dapat memberi hasil serupa dengan produk profesional yang digunakan oleh penggaya di salon-salon rambut.

Pengurus Besar Bahagian Produk Profesional Pureology, Ng Chee Eng berkata, Pureology Serious Color Care memperkenalkan rangkaian produk penjagaan rambut profesional yang dihasilkan secara eksklusif untuk jurugaya dan klien yang memerlukan rawatan warna rambut.

Jenama ini mula dikenali dalam bidang penjagaan warna rambut profesional pada tahun 2001 di Irvine, California, Amerika Syarikat.

Ketika itu perintis industri salon, Jim Markham mencetuskan revolusi dengan melancarkan syampu 100 peratus semula jadi ZeroSulfate yang mengandungi tumbuh-tumbuhan dan pati aroma untuk semua jenis rambut.

Sementara itu, Pengurus Pendidikan Zon Asia Pureology, Lynna Choi memberitahu, kepudaran, kusam dan lemah sering berlaku kepada seseorang yang mewarna rambut. Ini kerana kekerapan mencuci rambut dan radikal bebas menyebabkannya menjadi begitu.

"Radikal bebas merupakan molekul yang amat tidak stabil, terbentuk apabila sinar ultra ungu (UV) berinteraksi dengan air, oksigen dan bahan tercemar dan kesannya rambut berwarna menjadi pudar," jelasnya.

Kata Lynna, jenama profesional Pureology mempunyai penyelesaian untuk mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas dan kelunturan warna rambut dengan bahan AntiFadeComplex yang terkandung dalam semua produk Pureology.

AntiFadeComplex merupakan gabungan antioksida, heliogenol, vitamin C dan E serta spektrum lengkap UVA dan UVB untuk melindungi rambut daripada kerosakan akibat radikal bebas juga mengekalkan warna rambut secara optimum.

Syampu ZeroSulfate menampilkan sistem pembersihan lembut semula jadi daripada kelapa, jagung dan gula, tanpa garam tambahan untuk memberikan buih mewah dan membantu memperbaiki warna rambut.

Produk The Pureology Promise pula memberi pengalaman warna rambut yang berpanjangan dengan tiga penjagaan warna rambut komprehensif yang menggabungkan bahan asli terbaik dengan teknologi terkini.

Tiga sistem penjagaan baru ini terdiri daripada Hydrate System untuk rambut berwarna kering, Pure Volume System (rambut halus) dan Essential Repair System (rambut bermasalah).

Kesemua produk Pureology adalah 100 peratus daripada tumbuhan botani tanpa mengandungi lemak haiwan.

Hari ini, Pureology merupakan jenama penjagaan warna rambut profesional nombor satu di AS dan diiktiraf oleh peneraju industri menerusi anugerah daripada komuniti salon dan penerbitan kecantikan.

Sistem Hydrate Pureology telah dianugerahkan sebagai syampu kegemaran selama lima tahun berturut-turut oleh Anugerah Pilihan Jurugaya Amerika Syarikat pada Jun tahun lalu.

INFO:
Terdapat empat jenis radikal bebas yang mengakibatkan kerosakan pada rambut sama ada diwarnakan atau tidak:

Hidroksida: Merosakkan struktur rambut, menyebabkannya rapuh dan poros.

Hidro Peroksida: Menyingkir lipid daripada rambut, mengakibatkan kekeringan.

Melanin: Mengurangkan melanin semula jadi dan meningkatkan kekusaman.

Superoksida: Melemahkan pigmen warna dan mengurangkan sinar.

Sumber: Utusan Malaysia Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::