ATTENTION !!!

Friday, July 31, 2009

Produk Penjagaan Mata PERMATA HIJRAH

(Post: Bahasa Melayu)
"Alhamdulillah, walaupun baru dua tahun beroperasi produk kami diterima dalam kalangan masyarakat dan ia amat menggalakkan."

Jika tidak dijaga dengan baik, pelbagai masalah mata akan dihadapi termasuklah rabun, katarak, glaukoma dan sebagainya.

Menyedari pentingnya penjagaan mata, dua sahabat baik, Zulkifli Dollah, 30 dan Mohd. Ali Yatim, 29, mengambil keputusan menubuhkan syarikat yang diberi nama Permata Hijrah.

Beroperasi di Pengkalan Kubur, Tumpat, Kelantan, Permata Hijrah merupakan sebuah syarikat pengeluar produk penjagaan mata iaitu penyegar mata sebagai produk utama dan penawar resdung.

Menurut Zulkifli merangkap Pengarah Urusan Permata Hijrah Enterprise, mereka menghasilkan produk tersebut berbekalkan pengalaman dan ilmu yang ada.

"Kita semua sedia maklum bahawa mata adalah anugerah yang tidak ternilai daripada Tuhan. Oleh itu, amat penting bagi setiap individu mengekalkan kesihatan mata yang dimiliki.

"Sehubungan itu, Permata Hijrah menawarkan alternatif terapi alkaline melalui produk-produk yang kami hasilkan," ujar beliau yang juga dikenali sebagai Ustaz Zulkifli.

Antara produk tersebut ialah penyegar mata yang dihasilkan daripada sumber alam semula jadi dan kandungan bahan yang halal. Ini termasuklah formula air zam-zam, air suling bermutu tinggi, ekstrak mutiara serta ekstrak herba dan karangan laut.

Ia tidak memedihkan mata. Malah, produk ini menyejukkan dan menyegarkan mata.

"Paling penting, semua produk keluaran Permata Hijrah diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan ia dikilangkan oleh kilang yang bertaraf GMP (Good Manufacturing Practice)," jelas Ustaz Zulkifli.

Sehingga kini, Permata Hijrah berjaya menghasilkan 50 produk kesihatan lain seperti losyen badan, kapsul tongkat Ali, kapsul kacip Fatimah plus, minyak kelapa dara, teh misai kucing, teh mas cotek, teh herba mutiara, pemakanan kesihatan, kopi untuk lelaki, minyak rambut dan set lengkap resdung.

Sumber: Kosmo! Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::