ATTENTION !!!

Thursday, July 9, 2009

Hiasan Tudung Saji AZFA SU BOUTIQUE

(Post: Bahasa Melayu)
"Andai bersungguh, saya jamin lima belas minit sudah cukup untuk menyudahkan sebuah kerja kraf."

Tudung saji sering dianggap tidak menyajikan sebarang keistimewaan kecuali berperanan melindungi makanan daripada terdedah dan mengelak ancaman serangga pembawa penyakit seperti lalat.

Namun, ada satu lagi peranan tudung saji baik yang berbentuk bujur, bulat atau segi empat iaitu ia boleh dijadikan sebahagian perhiasan rumah andai disuntik aksesori menarik seperti kain renda, bunga, riben, tali jut dan sebagainya.

Pengusaha Azfa Su Boutique, Rohayah Mohamad, berkata apa yang menarik, usaha menghias tudung saji ini memerlukan modal kecil serta kreativiti.

"Menghias tudung saji tidak perlu modal besar tetapi wajib disediakan kain renda, riben dan bunga tiruan. Ini kelengkapan yang menaikkan seri tudung polos. Cara membuatnya mudah dan tidak mengambil banyak masa."

Selaku pengajar kraf di butik fesyen dan aksesori itu, Kak Su sedia menurunkan ilmu mengubah tudung saji biasa kepada rupa baru yang lebih memukau pandang.

"Sungguhpun, pelbagai warna boleh dicuba namun supaya tampil menarik, harmoni dan sekata, pilihan kain jaring, renda dan riben harus sedondon warna," ujarnya.

INFO:
Azfa Su Boutique turut menawarkan pelbagai kursus termasuklah kursus gubahan dan hantaran, ukiran buah, jahitan, sulaman, masakan dan membuat kek.

Lokasi: No.310G, Kompleks Diamond, Bangi Business Park, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor
(Belakang Supermarket BINTANG, Lorong Tabung Haji, bersebelahan kedai basikal)

Telefon: 016-2511554

Sumber: Berita Harian Online , web Azfa Su Boutique

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::