ATTENTION !!!

Saturday, July 18, 2009

Biskut Raya D FLOWERS CAKE

(Post: Bahasa Melayu)
"Apa yang pasti, saya suka mengambil pendekatan ringkas agar peserta mudah faham, penggunaan barangan atau bahan mentah yang tidak terlalu mahal dan hiasan yang sedap mata memandang."

Kemunculan biskut pada musim perayaan sering membuat selera sesiapa pun terpana. Ini kerana biskut antara kudap-kudap yang jarang ditemui pada hari-hari biasa berbanding snek lain.

Dengan penampilannya yang istimewa, pelbagai corak dan bentuk, biskut moden menjadi pilihan untuk 'memeriahkan' meja makan pada musim perayaan.

Menyedari hakikat itu, satu bengkel bertemakan Jom Buat Biskut Raya anjuran D Flowers Cake telah diadakan pada 5 Julai ini bertempat di Hotel KL International, Kuala Lumpur.

Program yang diadakan pada hujung minggu itu dijalankan secara teori dan praktikal. Ia bertujuan mengajak mereka yang berminat untuk mempelajari cara-cara menghasilkan biskut-biskut moden bercita rasa enak.

Jelas pemiliknya, Zanifah Md Nor, 41, program itu bukan sahaja sesuai untuk kaum ibu yang berhasrat menghasilkan sendiri biskut untuk ahli keluarga, malah ia boleh dijadikan pendapatan sampingan.

"Dengan kos yang agak rendah berbanding biskut yang ditempah, menghasilkan biskut sendiri pasti memberikan seribu kepuasan.

"Kepada yang kaki berniaga pula, inilah masanya untuk menambahkan pendapatan keluarga. Pendek kata, tidak sia-sia menjual biskut yang ada rupa dan rasa," tambahnya yang sering mengadakan bengkel pastri dan biskut.

Bengkel kali ke-21 anjuran D Flowers Cake ini menampilkan enam jenis biskut moden iaitu lorrita, lambada, santana, balada, kapakabilla dan senjakala.

D Flowers Cake juga turut menawarkan beberapa bengkel pastri seperti bengkel membuat dan menghias kek, kraf gula, roti dan talam yang sering mendapat sambutan menggalakkan daripada para peserta.

CONTACT INFO:
Telefon: 019-6647068 / 012-6759076

Sumber: Kosmo! Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::