ATTENTION !!!

Saturday, November 20, 2010

Pakaian Kanak-Kanak Qalesha Boutique

(Post: Bahasa Melayu)
" Pemilihan fesyen kanak-kanak banyak memainkan peranan penting dalam memastikan si cilik kelihatan lebih comel dan bergaya. "

Bahkan, gaya si cilik akan terserlah apabila dipadankan dengan pakaian yang mempunyai rekaan terkini, warna ceria dan corak menepati cita rasa mereka.

Jika mengunjungi laman web Qalesha, ibu bapa pasti akan tertarik dengan variasi pelbagai pakaian kanak-kanak yang ditawarkan laman berkenaan.

Pengendali laman web berkenaan yang juga Pengarah Qalesha Boutique, Nur Azlean Ramlan, 25, berkata, dia membangunkan laman berkenaan pada penghujung tahun 2008 untuk memberi pilihan kepada ibu bapa yang ingin membeli pakaian kanak-kanak.

"Sebelum membangunkan laman web berkenaan, saya juga kerap membeli pakaian anak-anak melalui blog ataupun Internet kerana lebih banyak pilihan pada harga berpatutan. Ia akhirnya memberikan saya idea untuk membuka laman web sendiri."

"Kebanyakan pakaian kanak-kanak yang terdapat dalam laman web saya dibeli dari luar negara seperti Vietnam, China, India dan Bangladesh," katanya ketika ditemui Kosmo! di Qalesha Boutique, Bangi, Selangor.

Nur Azlean menambah, dia akan membeli sendiri pakaian kanak-kanak berkenaan di negara tersebut untuk memastikan kualiti dan corak terkini menepati pasaran tempatan.

Katanya, pemilihan corak dan rekaan penting untuk memastikan kelainan pakaian kanak-kanak berbanding yang terdapat di pasaran.

Antara jenama pakaian kanak-kanak yang boleh diperoleh termasuk Baby Gap, Baby Moon, Osh Kosh B'Gosh, Old Navy, Preety Keebo, Polo, Laura Ashley dan banyak lagi.

"Pakaian kanak-kanak yang dijual juga terdiri daripada material seperti kapas, nilon, polister dan spandex untuk memastikan keselesaan si cilik."

"Dalam pada itu, saya juga menawarkan harga berpatutan kepada pelanggan-pelanggan iaitu semurah RM8 sehingga RM70," katanya.

Disebabkan terdapat pelanggan yang ingin melihat pakaian terlebih dahulu, Nur Azlean kemudian memberanikan diri membuka sebuah kedai Qalesha Boutique di Seksyen 9, Bangi Selangor pada awal tahun ini.

"Dengan adanya kedai ini, ibu bapa yang menetap sekitar Kajang, Putrajaya dan Bangi berkesempatan untuk melihat terlebih dahulu pakaian sebelum membelinya."

"Bagaimanapun, laman web itu masih beroperasi seperti biasa kerana terdapat langganan sekitar Malaysia," katanya.

Nur Azlean turut memasang impian untuk mencari kedai yang lebih besar bagi memberi keselesaan kepada pelanggan.

Dia juga berharap dapat menjadikan jenama Qalesha Boutique yang juga bersempena nama anaknya sebagai francais satu hari nanti.

Sumber: Kosmo! Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::