ATTENTION !!!

Monday, March 15, 2010

Mengoptimakan Penggunaan eBay

(Post: Bahasa Melayu)
" Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) tempatan perlu memanfaatkan Internet khususnya eBay sebagai platform mengembangkan perniagaan kerana Internet kini mempunyai 15.8 juta pengguna dan berkembang sehingga 67 peratus dari akhir 2008 hingga Disember 2009. "

Ketua Pegawai Operasi eBay China, Asia Tenggara dan Jepun, Oliver Hua, berkata perubahan dunia digital memerlukan PKS mempunyai laman web bagi kemudahan jual beli elektronik (e-dagang) yang dibantu platform dipercayai untuk menggalakkan jualan.

"E-dagang menjadi pilihan terbaik untuk PKS terutama pengusaha yang berada di luar bandar untuk memasarkan produk mereka di peringkat antarabangsa hanya melalui satu klik di hujung jari," kata Hua.

Beliau berpendapat, aktiviti e-dagang berkembang dengan baik di Malaysia apabila ia mencatatkan pertumbuhan sebanyak 29 peratus pada tahun lalu walaupun negara ini masih di peringkat awal dalam industri terbabit.

"Menerusi data yang kami peroleh, banyak negara Barat melakukan pembelian secara online ke atas produk yang dipasarkan Asia dan hal ini perlu dipandang positif pengusaha PKS," katanya.

Tambahnya, urus niaga dengan bantuan Paypal menyediakan proses yang pantas dalam urusan perniagaan terutama membabitkan transaksi kewangan.

eBay boleh dianggap pasaraya online terbesar dunia manakala Paypal pula menyediakan perkhidmatan yang membenarkan ahlinya menghantar dan menerima pembayaran secara online tanpa mendedahkan maklumat kewangan.

Dalam perkembangan berkaitan, Hua memaklumkan syarikatnya menawarkan insentif kepada PKS yang mahu memulakan perniagaan menerusi eBay menerusi bayaran memasukkan produk dimansuhkan sehingga 100 senarai.

"Malah, kami menawarkan program yang memberi kefahaman kepada pengusaha PKS termasuk khidmat nasihat diusahakan Pakar Pendidikan eBay di negara ini," katanya.

Sumber: myMetro

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::