ATTENTION !!!

Wednesday, September 9, 2009

KL Executive Taxi Services

(Post: Bahasa Melayu)
"Menceritakan kelebihan utama perkhidmatan teksi eksekutif itu berbanding teksi biasa Mohamad menjelaskan, keselesaan merupakan faktor utama orang ramai dan pelancong untuk memilih perkhidmatan teksi berwarna biru itu."

Menyedari potensi yang ada, KL Executive Taxi Services (KLETS) mengambil inisiatif menubuhkan laman web yang bukan sahaja menyediakan informasi tentang teksi eksekutif bahkan menjadi medium penghubung pemandu teksi berkenaan dengan masyarakat.

Perunding KL Executive Taxi Services (KLETS), Mohamad Rejab memberitahu, blog yang baru sahaja berusia tiga bulan itu sememangnya banyak membantu para pemandu teksi kelas eksekutif untuk mendapat pelanggan.

"Dengan adanya blog boleh dikatakan kami kerap menerima panggilan untuk tempahan," katanya.

Keselesaan pelanggan amat diutamakan di mana teksi eksekutif ini menitikberatkan aspek keluasan tempat duduk, jarak kaki di antara penumpang, tempat penyimpanan barang dan pendingin hawa yang baik. Berkuasa 2000cc, ia membuatkan perjalanan bergerak lancar.

"Kebiasannya hanya pemandu sahaja mempunyai insurans tetapi sekiranya anda memilih perkhidmatan ini, keselamatan penumpang turut terjamin. Setiap penumpang diberikan insurans nyawa."

"Ini kerana kadangkala penumpang bukan sahaja memilih teksi kami di sekitar ibu negara sahaja malah turut digunakan bagi menuju ke destinasi luar yang lain," terangnya.

Sebelum tertubuhnya blog itu, pelbagai halangan dan cabaran terpaksa diharungi. Namun, demi maruah dan punca rezeki, mereka sanggup menghadapinya dengan sabar sehingga berjaya.

Perkhidmatan teksi eksekutif ini menyediakan kenderaan yang mampu memuatkan seramai empat sehingga tujuh orang penumpang.

Dipilih berdasarkan permintaan dan jumlah penumpang, jenama kereta yang digunakan sebagai teksi eksekutif ialah Naza Ria 2.5, Naza Citra 2.0, Nissan Serena 2.0, Toyota Innova 2.0 dan Hyundai Starex 2.5.

Jelas Mohamad, laman blog yang disediakan itu sentiasa dikemas kini terutama dari segi kadar bayaran dan lokasi perjalanan memandangkan blog terbabit sering dikunjungi oleh pelancong asing yang mahukan maklumat tepat.

Menyentuh tambang yang dikenakan, rata-rata pengguna tidak pernah mempersoalkannya. Ini kerana kebanyakan mereka merasakan tambang tersebut begitu berbaloi dengan perkhidmatan yang diberikan.

Sebelum menerima sebarang tempahan, Mohamad terlebih dahulu akan menerangkan kadar teksi tersebut supaya tidak berlaku sebarang perselisihan faham.

Ini kerana teksi eksekutif memulakan caj tambang sebanyak RM6 diikuti pula 20 sen bagi setiap 100 meter.

"Tambang yang dikenakan itu termasuklah caj bagi tol, minyak, tempat letak kereta, insurans pemandu dan penumpang," ulasnya.

Teksi eksekutif hanya boleh didapati di sekitar Hotel Pacific Regency, Jalan P.Ramlee dan Hotel Suites iaitu berhadapan Menara Kuala Lumpur.

"Kita bakal mempunyai sebuah lagi perhentian teksi pada bulan hadapan iaitu berdekatan Seri Pacific Hotel. Bagi memudahkan lagi perjalanan, penumpang boleh menghubungi talian telefon yang beroperasi 24 jam."

"Namun, harus diingatkan tempahan perlu dilakukan sejam sebelum waktu perjalanan dan mereka boleh memilih jenis kenderaan yang diperlukan," katanya.

Sumber: Kosmo! Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::