ATTENTION !!!

Monday, June 22, 2009

Hiasan Bunga Dip

(Post: Bahasa Melayu)
"Kemahiran dan ketekunan dalam seni kreatif pastinya mampu menjana pendapatan buat sesiapa sahaja yang rajin beruasaha."

Selain pelamin dan busana pengantin, gubahan hantaran, bunga pahar serta bunga telur berfungsi menyemarakkan majlis perkahwinan.

Bagi bunga pahar dan bunga telur, bunga dip kian digemari kerana selain cantik, ia mudah disediakan.

Pakar produk Creative Fingers (CF), Nurul Ain Abdul Rahim, berkata sesiapa saja boleh mencuba membuat bunga dip kerana tidak memerlukan kos dan kemahiran tinggi.

Bunga ini diminati kerana menawarkan pelbagai warna dan rupa yang diadun daripada kreativiti, di samping sesuai bagi sebarang tema majlis perkahwinan.

Nurul Ain berkata, menyiapkan bunga dip tidak sesusah mana kerana jika dibuat bersungguh-sungguh, dianggarkan 15 kuntum sehari dapat disiapkan.

"Keistimewaan bunga ini diserlahkan menerusi rangka kelopak bunganya. Bagi yang kreatif dan gemar berimaginasi, selain ros, pelbagai bunga lain boleh dihasilkan termasuk anggerik, lili dan dahlia," katanya yang turut menganjurkan kelas membuat bunga dip di ruang pameran kedainya di Setapak, Kuala Lumpur.

INFO:
Selain menawarkan pakej perkahwinan, Creative Fingers, iaitu perniagaan berasaskan kraf ini juga mengambil tempahan cenderamata majlis serta korporat, hamper, mereka bentuk laman web, spa, kelas kraf dan spa hidroterapi.

Telefon: 03-41481851

Sumber: Berita Harian Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::