ATTENTION !!!

Friday, June 19, 2009

Butik SARA KIDS

(Post: Bahasa Melayu)
"Pemilihan fabrik berkualiti tinggi penting untuk kanak-kanak supaya mereka berasa selesa walau ketika cuaca panas atau dingin dan paling penting, walau selepas beberapa kali basuhan, pakaian berkualiti tinggi tidak mudah rosak."

Bagi membantu ibu bapa muda bekerjaya, butik Sara Kids menyediakan pelbagai pilihan pakaian khusus untuk kanak-kanak lelaki dan perempuan berusia seawal satu hari sehingga lapan tahun.

Keistimewaan butik yang menjalankan urus niaga di Taman TTDI Jaya, Shah Alam itu, selain mempunyai pusat sehenti khusus untuk ibu dan anak, ia juga turut menjalankan operasi secara dalam talian.

Pemilik Sara Kids, Farah Farhan Abd Fattah berkata, butik dibuka bagi memudahkan ibu bapa yang ingin membeli-belah di kedai fizikal dan juga mendapatkan khidmat kaunseling penyusuan susu ibu manakala kedai dalam talian diwujudkan bagi memudahkan ibu bapa yang tinggal jauh dari Kuala Lumpur dan Ipoh namun tetap ingin memiliki produk dijual di Sara Kids.

Selain mengetengahkan pelbagai koleksi pakaian untuk kanak-kanak lelaki dan perempuan yang kebanyakannya diimport dari United Kingdom, butik ini turut menjual kelengkapan, mainan dan buku aktiviti bayi serta menyediakan khidmat sewaan baju gaun gadis pengiring dan tuxedo kanak-kanak bagi majlis perkahwinan.

"Kami banyak koleksi pakaian kasual dan terkini khusus untuk anak kecil yang suka bergaya seperti orang dewasa malah material dijual juga adalah daripada fabrik kapas."

"Bagi mengekalkan kualiti produk, Sara Kids hanya menjual koleksi pakaian daripada fabrik terbaik dan berkualiti tinggi bertepatan dengan harganya iaitu sekitar RM19.90 sehingga RM89.90," katanya.

"Mengenal kualiti fabrik tidak sukar kerana kebiasaannya boleh didapati di dalam rona yang lebih terang dan juga warna pastel. Paling penting, mutu jahitannya juga memang banyak perbezaan,” tutur ibu muda kepada dua cahaya mata itu lagi.

Farah Farhan berkata, bagi kanak-kanak perempuan, pilihan gaun tanpa lengan lebih sesuai untuk dipakai ke mana-mana memandangkan cuaca panas di negara ini. Bagi anak kecil yang lasak, padanan baju daripada fabrik kapas bersama seluar denim pula boleh mengurangkan risiko kecederaan ketika terjatuh.

"Bagi ibu bapa yang gemar mengikut aliran gaya terkini, saya sarankan mereka memilih koleksi gaun terutama gaun smoking atau gaun korduroi, kemeja lengan panjang bersama skirt mini dipadankan bersama sarung kaki panjang."

Gaya kanak-kanak lelaki lebih terhad, kebiasaannya mereka lebih gemar memilih kemeja T berlengan pendek dan seluar slack. Penggayaan topi juga sesuai jika mereka gemar bermain di kawasan terbuka seperti taman permainan," katanya.

Bagaimanapun, kata Farah Farhan, ibu bapa dinasihatkan memilih pakaian yang lebih besar sedikit ketika membeli baju baru untuk anak-anak kerana kanak-kanak cepat membesar.

"Pilihan pakaian berkualiti juga penting bagi memastikan peluh tidak terperangkap kerana kebanyakan pakaian berfabrik murah seperti campuran polyester akan memerangkap peluh dan ia juga amat tidak sesuai untuk bayi yang menghidap ekzema," katanya.

INFO:
Lokasi butik: 42-1, Tingkat 1, Jalan Opera L U2/L, Taman TTDI Jaya, Shah Alam atau Lot LG 13, Greentown Mall, Ipoh, Perak

Sumber: Berita Harian Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::