ATTENTION !!!

Tuesday, April 14, 2009

Jauhari Emas Dyana Jewels

(Post: Bahasa Melayu)
"Ada yang memilih apa yang dipaparkan dan ada memberi idea sendiri. Saya gabungkan dan kemukakan kepada pelanggan dan kebanyakan mereka senang dengan rekaan Dyana Jewels."

Pemilik syarikat milik penuh Bumiputera ini, Suhaimi Hashim, berkata kepuasan dan kemasan dalam pembuatan barangan kemasnya menjadi keutamaan dan sering mendapat pujian kerana kualiti menjadi pertaruhannya.

"Untuk koleksi terbaru, kami pertaruhkan ikatan emas, mutiara dan permata yang menarik dengan lakaran ringkas tetapi diadun dengan elemen eksklusif."

"Ada pelanggan yang gemarkan unsur moden kontemporari dan aliran klasik tradisional atau antik."

Inspirasi moden itu diselarikan dengan tema mewah bagai mengundang keinginan pecintanya untuk terus memiliki dan koleksi itu sebenarnya dihasilkan amat terhad.

"Saya banyak membuat kajian mengenai sesuatu rekaan yang unik, tersendiri dan lain dari yang lain bagi menjaga hati penggemar setia," katanya.

Penggemar koleksi klasik kebanyakannya memilih barangan bercirikan cita rasa tradisonal atau antik untuk simpanan peribadi.

"Mereka yang gemar membuat koleksi barangan klasik ini ada alasan tertentu misalnya ia adalah milik 'keturunan' mereka yang akan diwariskan kepada generasi seterusnya."

"Koleksi klasik yang bersifat 'eksotik' melambangkan aspek estetika, prestij bahkan nilai atau kenangan yang amat bermakna kepada si pemiliknya," katanya.

Beliau yang berpengalaman dalam jauhari barangan kemas, kini beroperasi di kompleks beli-belah di Shah Alam City Centre (SACC) Mall, Anggerik Mall dan Plaza Masalam di Shah Alam, Selangor.

Sumber: myMetro
Foto:
DyanaJewels

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::