ATTENTION !!!

Tuesday, April 14, 2009

House of Coconut Shell

(Post: Bahasa Melayu)
"Tempahan pertama yang kami terima daripada Kraftangan Malaysia berupa sayap rama-rama iaitu sebanyak 1,500 keping. Ia berjaya disiapkan selepas sebulan setengah bertungkus lumus memotong tempurung tanpa bantuan mesin."

Bagi pasangan suami isteri, Syalily Sajad dan suami, Azmi Taha, barang terbuang jika diolah dengan kreativiti berbekalkan semangat yang tinggi pasti menjanjikan pulangan berlipat ganda.

Berpayungkan label House of Coconut Shell sudah jelas memberikan bayangan kepada peminat produk kraf dan aksesori berkonsepkan kontemporari mengenai barangan yang dihasilkan Syalily dan Azmi.

Antara aksesori yang dihasilkan ialah rantai, gelang, loket rantai, sepit rambut, anting-anting, pengikat rambut, kepala tali pinggang, dan tali pinggang diperbuat daripada tempurung kelapa.

Selain perhiasan wanita, House of Coconut Shell juga mengeluarkan rangkaian produk perhiasan rumah seperti bidai, lampu dan tabung syiling. Malah, jenama tempatan ini juga turut membekalkan bekas sabun daripada tempurung kelapa ke hotel.

Medium yang digunakan seratus peratus berasaskan kulit tempurung sememangnya jelas menonjolkan keunikan dan kelainan khususnya di dalam pembuatan aksesori wanita.

Malah produk diperbuat daripada tempurung juga berkualiti dan tahan lama walaupun selepas bertahun dimiliki.

Syalily kini boleh berbangga apabila produk buatan House of Coconut Shell mula dipasarkan di Amerika Syarikat dan Liverpool melalui hebahan rakan dan saudara mara.

INFO:
House of Coconut Shell
Lokasi: 3016-1, Jalan Kurau, Kampung Geliga, Kemaman, Terengganu

Telefon: Syalily atau Azmi - 019-2498993 atau 017-6601675

Sumber: Berita Harian Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::