ATTENTION !!!

Wednesday, March 16, 2011

Busana Muslimah Butik Aishah Alya

(Post: Bahasa Melayu)
" Perkembangan fesyen busana Muslimah semakin ketara pada masa kini, sama ada pakaian untuk bersantai atau untuk ke majlis formal. "

Melihatkan permintaan yang sentiasa meningkat dan keterujaan wanita untuk memilih pakaian Muslimah, maka terdetik di hati Nor Azlina Che Husin untuk menceburi dalam bidang penjualan busana Muslimah.

Bermula dengan menjual baju kemeja T Muslimah di pasar pagi di Shah Alam dan pejabat-pejabat kerajaan, Nor Azlina kemudiannya mengorak langkah membuka butik sendiri.

Menggunakan gabungan nama kedua puterinya maka lahirlah Butik Aishah Alya yang terletak di Taman TTDI, Shah Alam.

Walaupun tidak mempunyai pendidikan formal dalam perniagaan namun wanita kelahiran Che Siti Wan Kembang itu sanggup bermula dari bawah.

"Pada awalnya, saya hanya menjual kecil-kecilan sebelum melangkah lebih jauh," ujarnya menceritakan pengalaman selama lima tahun menjaja di sekitar Kuala Lumpur.

Malah akuinya, dia sendiri sanggup turun padang mencari barangan untuk dijual bagi memastikan kualitinya terjamin.

"Ketika itu, setiap minggu saya berulang-alik antara Kuala Lumpur ke Jakarta dan juga Vietnam. Setiap kali pulang ke rumah, anak-anak sudah tidur.

"Namun pada ketika itu, saya tekadkan dalam hati bahawa setiap usaha yang dilakukan akan digantikan dengan kejayaan," kata Nor Azlina yang turut dibantu oleh adiknya, Nor Azlindawanis, 27.

Jikalau dulu, terangnya, busana Muslimah tidak banyak pilihan, kini keadaan semakin jauh berubah.

Ini termasuk dari segi rekaan, kemasan jahitan yang lebih banyak menyuntik elemen-elemen kontemporari tetapi masih mengekalkan ciri kesopanan.

"Saya rasa kehadiran koleksi busana Muslimah Aishah Alya bagaikan tepat pada waktunya untuk memberi inspirasi tersendiri kepada wanita yang suka bergaya, tetapi masih mengekalkan ciri-ciri Muslimah anggun dan bersopan," ujarnya.

Bagi mereka yang ingin melihat dengan lebih dekat koleksi Aishah Alya, anda boleh berkunjung ke:

Lokasi kedai: No16, Jalan OperaB U2/B, Taman TTDI Shah Alam, Selangor

atau Hubungi: 019-2739717

Sumber: Utusan Malaysia Online

Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

Unique Visitors

More Ideas to Make Money

Business Blogs Entrepreneurship Blogs - SatuJutaIdea

::::: Satu Juta Idea | Berkongsi Idea Menjana Pendapatan ::::: Copyright © 2008-2011 SatuJutaIdea :::::

::: Setiap artikel, foto, logo, jenama dan trademark adalah hakmilik pemiliknya. :::
::: Idea yang dikongsi di sini adalah sebagai panduan sahaja. Kejayaan menjana pendapatan adalah bergantung kepada pelbagai faktor dan risiko. :::